۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

درمان سردرد بدون استفاده از داروهای شیمیایی


درد،راه طبیعی بیان عملکرد نادرست بدن است تا از راه تشخیص به موقع آن بتوان ازآسیب بیشتر جلوگیری کرد.
در سردرد ابتدا سرخ رگهای خونی منقبض می شوند سپس به طور غیرطبیعی متورم می شوند که باعث اختلال در جریان خون می شوند.
میگرن حالت بسیار شدید سردرد است که در یک طرف سر ایجاد می شودوبا حالت تهوع ،استفراغ و بیزاری از نور روشن شروع می شود.
علایم میگرن : سردرد-اختلالات بینائی-احساس بیماری –استفراغ-بیزاری از نور –بیزاری از غذاو خواب آلودگی از جمله این علایم هستند.
دیر غذا خوردن ،نخوردن غذا،غذای ناکافی-کمبود خواب یا خواب زیاد-دردچشم ،سینوس ها،گردن ،درد دندان و فک-استرس و نگرانی-نورهای روشن و چشمک زن،فعالیت کاری زیاد،سفر ،تغییرات آب وهوایی ،بوهای تند ،صدای بلند،محیطهای دود آلوده و گرم و فضاهای بسته از جمله عوامل تحریک کننده سردرد، مخصوصا در افراد مستعدهستند.
توجه : (سردردی که در روز پی در پی ایجاد می شود میگرن نیست) :توجه
طرز نادرست نشستن بر روی صندلی و وضع بد قرار گرفتن سر و گردن با بقیه اعضاء بدن در ایجاد درد و بیماری موثر است.
انجام فعالیت های که چشم باید از فاصله نزدیک برروی آنها تمرکز کند یا پس از مطاله کردن و همچنین در کارهایی که با چشم سرو کار دارد،در اثر خستگی چشم و ضعف عضله های چشم گاهی موجب بروز سردرد می شود.
وقتی عوامل تحریک کننده به صورت ترکیبی عمل می کنندو به مقدار لازم برسند باعث بروز سردرد می شوند.
باتوجه به مطالب بسیار جزئی یاد شده برای درمان سردرد بهتر است کارهای زیر راانجام دهیم:
فیزیو تراپی به خصوص برای درمان مشکلات پشت گردن مفید است.
مصرف روزانه چهار برگ گل مینا تازه یا 200 میلی گرم از آن از هفته ششم به بعد دارای تاثیرات قابل ملاحظه ای است.
زنجبیل و نعناع در کاهش حالت تهوع و کمک به هضم غذا مفید است.مالیدن روغن اسطو خودوس بر روی شقیقه ها برای تسکین درد مفید است.
طب سوزنی برای بهبود سردرد مفید است .
فشار بر روی نقاط درد در تسکین درد موثر است.
با روان درمانی برای تشخیص استرس، می توان از عوامل تحریک کننده سردرد کاست که راهی برای بهبود سردرد است.
ماساژ عضله ها به طور مرتب مخصوصا با روغن های گیاهی موجب کاهش کشش عضله ها می گردد و سردرد های ناشی از استرس را کاهش میدهد و در تسکین کمی خواب و دردهای سینوسی پیشانی و گونه مفید است.
یوگا باعث شل شدن عضلات، تسکین استرس ،تنفس بهتر وتسکین فشارها می شود .
تمرین های بدنی سخت در صورتی که آمادگی جسمانی نداشته باشیم موجب تحریک سردرد می شود اما با تمرین های ورزشی منظم و بدون زیاده روی در حرکات مانع تحریک سردرد می شود این تمرین ها به تنفس و تقویت عضلات کمک می کند و بدن را وادار به ترشح مسکن های طبیعی از خود می کندتا فرد احساس سلامتی و شادابی نماید.
استفاده منظم ازانواع قرص های مسکن (آسپرین و استامینوفن و...) احتمال زیادی وجود دارد که به سردردهای روزانه دچار شوید.
با آرزوی زندگی شاد وسالم انشاء الله

۳ نظر:

hamid گفت...

سوال شما :
می خواهم مرا در چگونگی برنامه نویس به پروزه ای که در ان یک پیام صوتی به صورت اتوماتیک به چند شماره تلفن پخش می شود را به طور کامل راهنمایی کنید با سپاس فراوان مصطفی
پاسخ من :
شرمنده من خودم vb تخصصی کار نکردم تو پیوندهای وبلاگم انجمن هایی رو معرفی کردم که می تونید توشون عضو بشین و سوالاتتونو بپرسین
کلی آدم وارد اونجا هست که می تونن کمکتون کنن.
heil.orq.ir
بای

Unknown گفت...

سلام.مطلبت جالب بود. من هم یه مطلبی در این مورد برات میفرستم.


بینی شما قسمتهای راست و چپ دارد که هر دو قسمت برای تنفس تان بکار میروند، اما در حقیقت دو سوراخ بینی شما متفاوتند و شما میتوانید این تفاوت را حس کنید. حفره سمت راست بینی، نشانگر خورشید و حفره سمت چپ نشانگر ماه است.

وقتی سردرد دارید، سعی کنید که حفره سمت راست بینی تان را ببنیدید و برای تنفس کردن تنها از حفره سمت چپ استفاده کنید. خواهید دید که بعد از پنج دقیقه سردرد شما خوب خواهد شد.

اگر احساس خستگی میکنید، برعکس اقدام فوق را عمل کنید. حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و تنها از حفره سمت راست بینی تان تنفس کنید. بعد از مدتی احساس میکنید که خستگی شما برطرف شده است.

حفره سمت راست بینی شما به گرمی مربوط است و لذا براحتی گرم میشود این درحالی است که حفره سمت چپ بینی تان به سردی مربوط میباشد.

تفریباً همه خانم ها از حفره سمت چپ بینی شان تنفس میکنند، بنابراین با سرعت بیشتری خنک میشوند. اما بیشتر پسر بچه ها با بینی سمت راستشان نفس میکشند

Unknown گفت...

آیا توجه کرده اید که وقتی از خواب برمیخیزید، کدام حفره بینی تان سریعتر تنفس میکند؟ اگر از حفره چپ تندتر تنفس میکنید، شما احساس خستگی دارید. بنابراین حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و برای تنفس از حفره سمت راست خود استفاده کنید، خواهید دید که بسرعت احساس شادابی میکنید.

دوست من مستمراً سردرد بدی داشت و مکرراً به دکتر مراجعه میکرد و این سردرد باعث شده بود که حتی نتواند براحتی مطالعه کند و شبها نیز چنین سردردی را حس میکرد



او مکرراً قرص های مسکن میخورد اما موثر نبود. تا اینکه تصمیم گرفت از راه تنفس، سردرد خود را بهبود ببخشد. حفره سمت راست بینی اش را بست و سعی کرد از حفره سمت چپش تنفس کند. او مشاهده کرد که در کمتر از یک هفته سردردش بهبود یافت لذا این تمرین را برای مدت یکماه بعد هم ادامه داد. چنین تمرینی برای تنفس کردن و بدون استفاده از قرص های شیمیایی تجربه شده ومفید بوده است.

شما هم امتحان کنید. بی ضرر است

خبرنامه





مراغه

مراغه, اذریایجان شرقی, Iran
وبلاگ جدید
Free counter and web stats